⚡️ Bundpris igen onsdag kl 10-17, det er 6. dag i træk! Lav dagspris fortsætter til weekenden, og det er god sol i nordvestlige Europa der giver os så lave elpriser så tit. ⚡️
Dagens illustration er Grønnere elforbrugs solprognose for den kommende uge. Jeg har længe kørt med de seks steder i landet i øverste graf.
Antallet af prognoser var begrænset af Solcast, der venligt sponserede præcise prognoser til projektet i årevis.
Efter at jeg har bygget mine egne solprognoser, kan jeg nu ramme mere bredt i landet. Jeg har derfor udvidet med den nederste graf.
Prognoserne postes under hvert opslag, og giver solcelleejere en mulighed for at forudsige, hvornår de kan bruge den egenproducerede strøm.
Den kommende uge kan man således glæde sig over solstrøm i Skagen, Esbjerg, Odense, Hillerød, Aarhus, Aalborg!
Er man en tand mere avanceret, kan man få en prognose ind i Home Assistant, men mig bekendt er Grønnere elforbrug det eneste sted man kan få en solprognose der rækker flere dage. Kvit og frit! og tit. 🎉
God fornøjelse
Henrik
Elfluencer

Hej Henrik
Tak for en super hjemmeside og dit daglige nyhedsbrev.
Jeg har med interesse læst dit oplag vedr 7 dags solprognose – men jeg har ikke været istand til at finde hvor på din hjemmeside jeg faktisk kan se denne solprognose.
Kan du fortælle hvor jeg kan finde denne solprognose?
Kører selv med Home Assistance, har el-bil (på 11 år), og har solceller (m/batteri) – og har implementerer flere forskellige automaisering til dels at spare på strømmen med også at bruge strømmen når den er billigst.