
Som ventet et mindre fald mandag aften, der leder mod næste minimum natten til tirsdag. Brug strømmen natten til mandag og natten til tirsdag, derefter stiger priserne hen over ugen.
Desværre bliver natten til tirsdag kun god i forhold til de omliggende dage, det er ikke de vanlige bundpriser vi har i vente.
Vinteren har ramt elmarkedet. Det betyder at mønsteret i elpriser skifter. Hvor vi hen over sommeren har vænnet os til at solcellerne pressede prisen ned midt på dagen og i særdeleshed om søndagen, så skifter vi nu til vinterpriser.
Det betyder, at vi typisk hver fjerde dag har en god vindfront, der presser nattepriserne ned. Det er altså nu at Grønnere elforbrugs prognoser virkelig begynder at have værdi.
DEL GERNE
MVH
Henrik
Elfluencer
