Skip to content
Menu
Grønnere Elforbrug Grønnere Elforbrug
  • Forside
  • Statistikker på elpriser
  • Om Grønnere Elforbrug
  • Tilmelding til nyhedsbrev
  • Grønnere elforbrugs kunstige intelligens
  • Elpriser og elprisprognose for de kommende dage
Grønnere Elforbrug Grønnere Elforbrug

Hvad synes du, der bliver talt ALT for lidt om?

af Rikke om 1. juni 20261. juni 2026

–Denne uge har større udsving i elpriserne, end vi plejer. Vi ser en ekstra høj pris mandag mellem kl. 20-22. De større udsving fortsætter resten af ugen, stadig med lavest elpris midt på dagen hver dag. De billigste frokostpriser ser ud til at komme torsdag og lørdag. Den billigste natpris ser ud til at blive natten til torsdag.–

Vi tror på dialog, brugerinddragelse og på, at de bedste samtaler starter med gode spørgsmål.

Derfor vil vi gerne høre fra jer og blive klogere på, hvilke emner der optager jer mest lige nu.

Hos EWII har vi en række dygtige fageksperter, som gerne deler deres viden og perspektiver om alt fra energi og grøn omstilling til fremtidens løsninger.

Så hvad er du nysgerrig på?

Har du nogle særlige emner, som du savner mere viden om eller som du gerne vil have sat til debat?

Vær med til at sætte dagordnen ved at dele dine spørgsmål og idéer i kommentarfeltet👇

Måske bliver det næste emne her på siden inspireret af dig.

 

Mvh

Grønnere elforbrug

Elfluencere hos EWII

Category: Elpriser
Tags: klar

Indlægsnavigation

Som forudset er strømmen billig søndag
Batterier tjener mest om sommeren

Related Posts

⚡️ Bundpriser igen fredag kl 11-17, det er 2 dage i træk! ⚡️

juli 3, 2025
Read More

Onsdags overblik 2.oktober

oktober 2, 2024
Read More

Skal vi følge med i faste priser?

juni 29, 2022
Read More

6 kommentarer til “Hvad synes du, der bliver talt ALT for lidt om?”

  1. Martin siger:
    1. juni 2026 kl. 15:51

    Jeg har tre emner jeg rigtig godt kunne tænke mig at høre mere om i den offentlige debat / dialog:

    1. Hvordan arbejdes der med (eller mangel på samme?) at få gjort V2X (nok primært V2H) lovligt og muligt? Jeg tænker det må være et område hvor elektrificeringen kunne være med til at sænke pres og behov for udvidelse af elnettet.

    2. De forsøg eller implementeringer Energinet gør for at “strække” elnettet ved at tilbyde div. systemydelser (eks. vores Amalo varmepumpe og vores Emaldo batteri er med i sådanne ordninger) – hvordan påvirker det den infrastrukturudvidelse der formentlig skal til – hjælper det noget? Hvor meget hjælper det?

    3. Sidst men ikke mindst, hvordan sikrer vi at fjernvarmeudrulningerne bliver trygge og successfulde; vi har f.eks. valgt at udskyde tilkoblingen til fjernvarme da jeg simpelthen synes det er for risikabelt at være en del af; grundtanken er jeg dog stor tilhænger af – hvad kan / bør man gøre or at sikre bedre udglatning af plusser og minusser hos div. fjernvarmeselskaber?

    Besvar
  2. Palle siger:
    1. juni 2026 kl. 16:03

    Når snakken går på elektrificering, handler det alt for meget om elbiler, og alt for lidt om andre steder, hvor fossilhjernen holder fast i noget gammeldags:
    – Plæneklippere, hvor det stadig er en plage søndag eftermiddag i et villakvarter at lytte til naboernes plæneklippere og at lugte til dem. Hvorfor er det, at mange bliver ved med at købe en fossilmaskine, når alternativerne i mange år har været fuldgode
    – Knallerter, her er der også langt mellem de elektriske, og det er overhovedet ikke fedt at blive overhalet af en larmende og stinkende maskine på cykelstien – selv om det også er ufedt at blive overrasket af en lydløs. Vi kan lige så godt lære børnene at køre på strøm allerede fra de er 16 år.
    – Hvornår bliver byggepladsernes dieselgeneratorer skiftet ud med noget smartere, fx V2X?
    – For nylig fik vi lagt have om. Anlægsgartneren mødte op med fossildrevet trillebør, gravemaskine og vinkelsliber, selv om alle formentlig kunne være elektriske. Det samme gælder motorsav, hvis de havde haft brug for den.
    – Der er potentiale for at elektrificere lystbåde. Man kan starte med dem på søerne, som aldrig kommer ret langt fra land, mens vi opbygger tillid til teknologien.

    Besvar
    1. Palle siger:
      9. juni 2026 kl. 21:25

      – Ej at forglemme den elektriske ukrudtsbrænder, som passer perfekt i symfoni med det grønnere elforbrug.

      Besvar
  3. Søren Jensen siger:
    1. juni 2026 kl. 22:27

    Vi taler alt for lidt om:
    1) Hvorfor V2G ikke kommer længere end til test – Frederiksberg Forsyning har f.eks. arbejdet med V2G (Vehicle-to-Grid) siden 2016.
    2) Bør elnettet opdeles i flere budzoner? Det kunne måske motivere producenterne til at placere sig der, hvor der er ledig kapacitet.
    3) Hvorfor kører netselskaberne stadig med relativt statiske tariffer (spidslast, højlast og lavlast samt sommer/vinter)? Omkostningerne er jo langt mere dynamiske, og direkte afhængigt af den transporterede strøm.
    4) Mange er helt holdt op med at spare på strømmen. I ’22 var der godt salg i lommelygterne – nu brænder lyser hele tiden. Det betyder alligevel ikke noget sammenlignet med opladning af elbilen. Ingen taler om at spare på strømmen længere – og det endda i en situation hvor udbygning af elnettet halter.

    Besvar
  4. Ejnar Zacho Rath siger:
    2. juni 2026 kl. 9:32

    Vi taler for lidt om husstandsbatterier – især til os, der har nyere solceller, hvor vi jævnligt skal betale for at afsætte produceret strøm og hverken er el-installatører eller stærkstrømsingeniører. Og det er især interessant, når man også har elbil og varmepumpe, der ikke nødvendigvis kan sættes til at forbruge, når strømmen er billigst. Hvad skal man huske, hvilke fælder skal man ikke falde i, skal man indgå i noget netbalancering, …

    Besvar
  5. Søren E siger:
    5. juni 2026 kl. 21:24

    1. Fjernvarme udrulning: der er mange der ikke kan komme på. Selvom der er et fjernvarme værk i Svendborg så kan dele af byen ikke komme på og heller ikke dem der er på Vindeby på Tåsinge.
    2. Fjernvarme el tilslutning: der er meget dyrt for små fjernevarme selskaber.
    3. Batterier til byboer: Det er noget farligt at have et kæmpe batteri stående i min lejlighed, hvorfor kan man ikke købe en andel i et kæmpe batteri uden at skulle betale for den samme strøm flere gange som villa ejerene kan.

    Besvar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Seneste opslag

  • Ampere er elmarkedets svar på Netflix. Del 2/8
  • ⚡️ **Strøm til bundpris i morgen lørdag!** ⚡️
  • Ampære ⚡️💡🔅
  • Prognose, onsdag
  • Europa er åben for elbilen

Seneste kommentarer

  1. Palle på Ampere er elmarkedets svar på Netflix. Del 2/8
  2. Sprognævn på Ampære ⚡️💡🔅
  3. Tim Tyron på Til solcellefolket
  4. Palle på Tusind kroner per kilo
  5. Palle på Hvad synes du, der bliver talt ALT for lidt om?

Arkiv

  • juni 2026
  • maj 2026
  • april 2026
  • marts 2026
  • februar 2026
  • januar 2026
  • december 2025
  • november 2025
  • oktober 2025
  • september 2025
  • august 2025
  • juli 2025
  • juni 2025
  • maj 2025
  • april 2025
  • marts 2025
  • februar 2025
  • januar 2025
  • december 2024
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juli 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • marts 2024
  • februar 2024
  • januar 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • maj 2023
  • april 2023
  • marts 2023
  • februar 2023
  • januar 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • marts 2022

Kategorier

  • Adfærd
  • apps
  • Batterier
  • Beredskab
  • Brint
  • CO2
  • Elbiler
  • elforbrug
  • Elhandlere
  • Elmarked
  • Elpriser
  • elprisprognose
  • Energibesparelser
  • Fjernvarme
  • Fundamentaler
  • Gas
  • Grønnere_elforbrug
  • Norge
  • P2X
  • regulering
  • sociale medier
  • Solceller
  • Stikledninger
  • Store udland
  • Strømbesparelser
  • Styring
  • tariffer
  • Tyskland
©2026 Grønnere Elforbrug | WordPress Theme by Superb WordPress Themes