— Nat fortsætter som laveste elpris, nok især natten til lørdag. Kænguru-priser fortsætter i Øst-Danmark onsdag, men dog lavere end tirsdag 😳 . Vest-Danmark har mere almindelige vinterpriser, men lidt høj onsdag morgen. Weekend får rimelig priser i blæst 🌬 —
📞📞 Kraftværket, det er Michael.
Chef, jeg kan ikke tjene penge på gasmotoren.
Hvordan kan det være Chris?
Det er markedet. Motoren kan lave 30 MW til 200 øre/kWh, men når jeg byder den ind, så sætter den prisen i markedet, så vi tjener aldrig penge på den.
Chris, så må du sætte prisen op.
Chef, er det ikke markedsmanipulation?
Nej Chris, man må godt tjene lidt penge i markedet.
⏳ ⌛️
📞📞 Chef, jeg kan ikke tjene penge på gasmotoren!
Chris, satte du prisen op?
Ja chef, jeg satte prisen til 210 øre, og nu bliver den ikke startet mere!
Chris, så må du finde en smartere måde at byde ind på.
OK, Chef, Vi byder 30 MW ind og venter til vi er i pengene, er det ok chef?
..
I morgen viser jeg at man kan se kraftværkerne i kortene når de byder ind i markedet.
MVH
Henrik
Elfluencer
..inspireret af https://www.dr.dk/lyd/p3/chris-og-chokoladefabrikken-6115957756000 .
