
— Weekenden tager toppen af elpriserne, med ok priser natten til mandag. Næste uge har lidt højere priser igen, men vinden vender tilbage tirsdag og tager toppen af elpriserne. —
COP28 har præsteret sit første resultat: 117 lande har underskrevet en erklæring om klimaforandringernes indflydelse på vores helbred.
Det er en af de erklæringer, der er stort set gratis at underskrive, og alligevel er det interessant at se hvilke lande der underskriver, og hvilke lande der ikke underskriver. Jeg gætter på at mønsteret gentager sig, når vi ser hvilke lande der underskriver erklæringen om at tredoble vedvarende energi og fordoble energieffektiviteten inden 2030.
Der er mange skriverier om sidstnævnte erklæring, og mange misforståelser eller dårlige oversættelser i omløb. Det utrolige er, at man ikke kan finde en liste over underskrivere på den bindende erklæring endnu, det tyder på at der er forhandlinger i gang.
Jeg vender tilbage så snart den bindende erklærings underskrivere er kendt, det er forhåbentligt med meget gode nyheder.
Med håb
Henrik
Elfluencer
